Grøn politik sikrer klimavenlighed og god natur

Vi har et medansvar for den verden, vi giver videre til vores børn og børnebørn. Derfor arbejder vi for at bevare vores natur og omstille os til mere miljørigtige energiformer, f.eks. biogas, solceller og jordvarme.

Det Konservative Folkeparti benytter sig af den grønne farve. Dette er ikke tilfældigt. Miljøet er en mærkesag for os. Vi har et medansvar for den verden, vi giver videre til vores børn og børnebørn. Derfor arbejder vi for at bevare vore natur og omstille til mere miljørigtige energiformer – eks. biogas, solceller og jordvarme. Og det skal vi også bidrage til i Vejen Kommune.

Vi vil fortsætte arbejdet med at energioptimere kommunale bygninger, som vil bidrage markant til at reducere

CO2-udslippet. Der skal være balance mellem menneskers og naturens behov. Vi ønsker, at bevare de danske planter- og dyrearter og deres levesteder. Vi vil sikre vandkvaliteten i vores drikkevand og i vores vandløb og søer. I forlængelse af vores fokus på fødevarer vil vi motivere til, at der produceres miljørigtigt, og at vi udnytter vækstpotentialet på det globale marked for gourmetfødevarer. På den måde tager vi hensyn til naturen, vores drikkevand, os selv og vores økonomi.

• at biodiversiteten i Vejen Kommune øges.
  • at udvikle mere natur-turisme.
  • en fortsat omstilling til miljørigtige energiformer