Den konservative liste til kommunalvalget i november udvides igen

”Det er ikke hver dag at selvstændige erhvervsdrivende siger JA til et politisk kandidatur. Men med Jesper Vera Christensen, så beriges vores liste med en som udover egen virksomhed også er optaget af andres ve og vel.” fortæller formand for Vejens konservative vælgerforening, Peter Simoni

Jesper Vera Christensen giver sit kandidatur disse ord med på vejen:

”Jeg er stolt over, at jeg stiller op som kandidat for Det Konservative Folkeparti.

Jeg kæmper for, at de udsatte i samfundet, får en chance i livet og får bedre vilkår i fremtiden. Jeg brænder for at formidle og hjælpe sårbare mennesker, som har brug for en håndsrækning. Et liv med diagnoser, psykiske lidelser eller andre handicaps skal også være et værdigt liv.

Flere borgere falder desværre ned imellem to stole, fordi de er for psykisk syge til at have et job, men for gode til at få en pension. Der er brug for bedre individuel sagsbehandling og projekter, som er med til at udvikle livsmod og lyst hos hver enkelt borger. Vi skal give disse borgere håbet om en god fremtid tilbage.

Som frivillig i ADHD-Foreningen – bl.a. som formand i ADHD-Foreningens lokalafdeling i Sydjylland, har jeg indblik i, hvad der skal til for at mennesker med diagnoser og psykiske udfordringer får bedre vilkår. Det handler om den rette hjælp og omsorg, så de får de bedste muligheder for at lære og udvikle sig til kompetente og dannede mennesker.

Som foredragsholder møder jeg rigtig mange frustrerede forældre til børn med diagnoser. Disse forældre føler afmagt. Vi har brug for mindre behandlingstid og mere rettidig hjælp til de pårørende forældre. Pårørende til mennesker med psykiske lidelser har også brug for at blive hørt. Vi skal gøre en større indsats for, at samarbejdet med forældrene bliver bedre, så vores børn og unge med psykiske lidelser får bedre vilkår i institutionerne og særdeles i skolen.

Der skal være plads til skæve eksistenser i Vejen Kommune – og der skal være plads til, at de får den rette hjælp og omsorg.

Partiets borgmesterkandidat Frank Schmidt-Hansen supplerer:

Jeg er superglad for at endnu et ungt menneske vil stille op på den konservative liste. Jesper brænder for de svageste i samfundet, udviser stort overskud med sit engagement i ADHD-foreningen. Jesper har aktivt valgt Vejen til, han er flyttet tilbage til kommunen ligesom hans gulvvirksomhed og arbejdspladser også er fulgt med.